Архіви новин

Електронні петиції

Електронні петиції

Урядові сайти

Президент України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України

Надвірнянські ресурси

Надвірнянська районна рада Надвірнянська районна державна адміністрація Відділ освіти Надвірнянської РДА

Популярне на сайті

Опитування

Який би Ви підтримали напрямок проекту впровадження ІТ та мобільних технологій для покращення життєдіяльності міської інфраструктури населення, в рамках концепції «Розумні міста"

Дивитись результати

Завантаження ... Завантаження ...

Гарячі телефони

КП «Надвірнянський житловик»

черговий - 26275

КП "Надвірнаводоканал"

диспетчер (робочі дні 8.00-17.00) - 29067

оператор водозабору (цілодобово) - 28474, 0673448010

черговий (вихідні та святкові дні) - 79806

Оголошення

Актуальне відео

Чергова допомога від міста-побратима Пруднік

Бюджет участі в Надвірній

Гуманітарна допомога від німецьких благодійників

На 16 сесії Надвірнянської міської ради

В Надвірній відзначили День захисту дітей

Турнір з міні-футболу на кубок "Надії"

Надвірна з висоти пташиного польоту

Продовжується відновлення прибудинкових територій

Капітальний ремонт прибудинкової території будинку №7 по вул.Кн.Ольги

Відеоархів

Децентралізація влади

04.02.2016

Проект Порядку розрахунку мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у м.Надвірна

Порядок розрахунку

мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у м.Надвірна 

 

Мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб встановлюється у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.10 № 1253 “Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб”.

Мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна  фізичних осіб розраховується за формулою:

 

Р   = (Р н / (К  х 12)) х М х Ф, де

 

Р  – мінімальна вартість місячної оренди 1кв.метра загальної площі нерухомого майна у гривнях;

 

Рн – середня вартість 1 кв. метра новозбудованого об’єкта, подібного до орендованого, яка обчислюється залежно від ринкової вартості.

Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.08.2015 №194 “Про показники опосередкованої вартості  спорудження житла по регіонах України” для Івано-Франківської області станом на 01.07.2015р. Рн складає 6670 грн. з ПДВ;

 

К  – коефіцієнт окупності об’єкта у разі надання його в оренду, що відповідає середньому проектному строку його експлуатації (відповідно до Наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 30.09.1998р. №215 “Про затвердження Єдиного класифікатора житлових будинків залежно від якості житла та наявного інженерного обладнання” по місту Надвірна становить 100 років).

 

М – коефіцієнт місцезнаходження об’єкта нерухомого майна. У разі його розміщення:

– у центральній зоні міста дорівнює 2,

– близько від центру – 1,5,

– далеко від центру – 1.

Перелік територіальних зон наведено в Додатку №2 до Рішення.

 

Ф – коефіцієнт функціонального використання об’єкта нерухомого майна. У разі використання такого об’єкту для:

– провадження виробничої діяльності дорівнює 2,

– комерційної діяльності – 3,

некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб, – 1.

 

Таким чином, мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у місті Надвірна з ________ 201___  року складає:

 

Р =(6670 грн. / (100 р. х 12)) х 1 х 1 = 5,56 грн. ( в т.ч. ПДВ).

 


 

Мінімальна вартість місячної оренди 1м2 загальної площі нерухомого майна,

що надається в оренду у місті Надвірна з ________ 201___  року

                                                                                                                                               (грн./м2)

Функціональне призначення об’єкта

Місце  знаходжен-          ня об’єкта

для провадження виробничої діяльності (2)

Для здійснення комерційної діяльності (3)

Для здійснення некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб (1)

Центральна зона (2)

22,24

33,36

11,12

Зона вулиць, розміщених близько до центру (1,5)

16,68

25,02

8,34

Зона вулиць, розміщених далеко від центру (1)

11,12

16,68

5,56

 

 

Перелік територіальних  зон  м.Надвірна

 

І зона (Центральна зона): – вулиці центральної частини міста: вул.Грушевського(до перехрестя з вул.Руднєва), вул.Володимира Великого(до перехрестя з вул.Котляревського), вул.Котляревського, вул.І.Франка(до перехрестя з вул.І.Мазепи) вул.Княгині Ольги, вул.Гетьмана Мазепи(до перехрестя з вул.Визволення), вул.Петрушевича, вул.Міцкевича, вул.Чорновола, майд.Шевченка, вул.Ринкова, вул.Лисенка, вул.Шептицького, вул.Коперніка, вул.Федьковича, вул.Шевченка(до перехрестя з вул.Спортивна), вул.Соборна(до перехрестя з вул.Січових Стрільців), міський парк ім.Івана Франка;

 

ІІ зона (Зона вулиць, розміщених близько до центру): – вул.Визволення, вул.Комунальна; вул.Руднєва, вул.Грушевського(від перехрестя з вул.Руднєва, вул.Кобринської. вул.Марка Черемшини, вул.Володимира Великого(від перехрестя з вул.Котляревського);

 

ІІІ зона (Зона вулиць, розміщених далеко від центру): – всі інші вулиці міста.

 

 

 

 Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Надвірнянської  міської ради “Про встановлення  мінімальної вартості місячної оренди 1(одного) квадратного метра

загальної площі нерухомого майна у м.Надвірна”

 

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Опис проблеми:

         Статтею 170 Податкового кодексу України встановлено, що об’єкт оподаткування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи не повний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 №1253 “Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб”.

          Відповідно до цієї Методики, органи місцевого самоврядування на території яких розміщене нерухоме майно, що здається в оренду, визначають мінімальну вартість одного квадратного метра, виходячи із середньої вартості одного квадратного метра новозбудованого об’єкта, коефіцієнту окупності об’єкта у разі надання його в оренду, що відповідає проектному строку експлуатації такого об’єкта та його місцезнаходження.

         Якщо орган місцевого самоврядування не визначив мінімальну вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна чи не оприлюднив її у спосіб, найбільш доступний для жителів територіальної громади, до початку звітного податкового року, об’єкт обкладення податком з доходів фізичних осіб визначається орендарем (крім орендарів-фізичних осіб, які не є суб’єктами підприємницької діяльності), виходячи з передбаченого в договорі оренди розміру орендної плати.

На сьогодні проблемою, що вимагає негайного вирішення, є  відсутність визначеної мінімальної вартості оренди одного квадратного метра нерухомого майна фізичних осіб на території міста, що спричиняє як виникнення конфліктних ситуації між орендарями та орендодавцями міста, так і  заниження бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Обґрунтування необхідності державного регулювання та неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регулювання.

З огляду на вищевикладене, вирішення окресленої проблеми  неможливе за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, та потребує правового врегулювання органами місцевого самоврядування. Затвердження міською радою зазначеного показника забезпечить надходження до бюджету міста додаткових коштів – податку на доходи фізичних осіб від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), та дасть змогу впорядкувати міську сферу орендних відносин.

2.Цілі державного регулювання

Проект  рішення міської ради “Про встановлення  мінімальної вартості місячної оренди 1(одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна у м.Надвірна” спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі в цілому. Основними цілями його прийняття є:

–                           встановити мінімальну вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна у місті з урахуванням його місця розташування та функціонального використання;

–                           збільшити надходження коштів до міського бюджету;

–                           вдосконалити міську сферу орендних відносин.

3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розробки проекту  рішення міської ради “Про встановлення  мінімальної вартості місячної оренди 1(одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна у м.Надвірна”  було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

1. Неприйняття даного регуляторного акта – альтернатива не прийнятна:

– поширюється практика передачі в оренду нерухомого майна за мінімальну вартість або безоплатно, що призводить до ухилення від оподаткування;

– не відповідність вимогам чинного законодавства, зокрема Податкового кодексу України

2. Прийняття даного регуляторного акта:

– забезпечує досягнення цілей державного регулювання;

– повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми;

– забезпечує наповнення дохідної частини міського бюджету;

– відповідає вимогам чинного законодавства;

– забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики;

– сприяє впорядкуванню діяльності з надання в оренду майна фізичних осіб до реалій сьогодення на ринку нерухомості.

 

4.Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Для досягнення цілей, визначених у другому розділі, проектом цього регуляторного акта передбачено затвердження розрахунку мінімальної вартості місячної оренди 1-го квадратного метра загальної площі нерухомого майна по місту, який враховує:

Середню вартість 1 кв. метра новозбудованого об’єкта, подібного до орендованого, яка обчислюється залежно від ринкової вартості, у гривнях.

Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.08.2015 №194 “Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України” вартість 1 квадратного метра загальної площі житла з урахуванням ПДВ по Івано-Франківській області становить 6670,00 грн.

Коефіцієнт окупності об’єкта у разі надання його в оренду, що відповідає проектному строку експлуатації такого об’єкта.

Відповідно до наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 30.09.1998 №215 “Про затвердження Єдиного класифікатора житлових будинків залежно від якості житла та наявного інженерного обладнання”  визначається клас будівель по місту по капітальності та строки їх служби. Середній строк служби експлуатації будівель третього та четвертого класу – 100 років.

Додаткові коефіцієнти:

–                           вид функціонального використання об’єкта нерухомого майна (провадження виробничої діяльності, комерційної діяльності, некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб),

–                           місцезнаходження об’єкта нерухомого майна,

–                           інші якісні характеристики об’єкта.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно забезпечити інформування громадськості про положення регуляторного акта шляхом його оприлюднення в офіційному друкованому засобі інформації міської ради  – газеті “Народна Воля” та у мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Надвірнянської міської ради.

 

5.Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта. На дію регуляторного акта можуть вплинути зміни в чинному законодавстві. Вплив може мати як позитивний, так і негативний характер (зміна опосередкованої вартості житла, звуження чи розширення класифікатора житла, зміни у податковому законодавстві).

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта. Впровадження вимог такого регуляторного акта міською радою не потребує додаткових витрат з міського бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень міської ради та ОДПІ. Суб’єкти господарської діяльності сплачуватимуть податок у межах визначених законодавством.

Нагляд та контроль за додержанням вимог акта. Нагляд та контроль за додержанням вимог  рішення міської ради “Про встановлення  мінімальної вартості місячної оренди 1(одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна у м.Надвірна” здійснюватиметься об’єднаною державною податковою інспекцією та міською радою.

 

6.Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигід та витрат.

 

 

 

Вигоди

Витрати

 

Сфера інтересів органу місцевого самоврядування

Збільшення надходження коштів до міського бюджету, вдосконалення  міської сфери орендних відносин.

 

Відсутні

 

Сфера інтересів  суб’єктів господарювання

Встановлення чіткої мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна.

Легалізація  діяльності, усунення конфліктів з контролюючими органами.

Витрати пов’язані зі сплатою податку.

 

Сфера інтересів населення

 

Надходження до міського бюджету, які будуть направлені на виконання міських програм, спрямованих на забезпечення соціально-економічного розвитку міста

Відсутні

 

 

7.Обгрунтування строку дії регуляторного акта.

Строк дії регуляторного акта встановлюється на необмежений термін,  із можливістю внесення до нього змін у разі зміни чинного законодавства.

 

8.Показники результативності регуляторного акта.

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі, для відстеження результативності регуляторного акта обрано такі показники:

1)      статистичні показники:

–     кількість суб’єктів господарювання – платників податку на доходи фізичних осіб на яких поширюється дія акта, осіб;

–    сума надходжень до міського бюджету, тис.грн.;

2)      показники соціологічних досліджень: 

– рівень поінформованості суб’єктів  господарської діяльності щодо  розрахунку та мінімальної вартості місячної оренди 1кв.метра загальної площі нерухомого майна по місту, %.

Такі соціологічні показники як “час, що витрачається суб’єктами господарювання на виконання вимог акта” та “розмір коштів, що витрачаються суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта” не розглядаються, оскільки цим регуляторним актом  визначається тільки мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна по  місту, і не встановлюються порядки   проходження суб’єктами господарювання  будь-яких процедур.

 

9.Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності здійснене під час розробки цього регуляторного акта.  Повторне відстеження результативності буде проведено  через два роки після набуття чинності регуляторним актом. Періодичні відстеження – кожні три роки після проведення повторного відстеження.

Вверх