Архіви новин

Електронні петиції

Електронні петиції

Урядові сайти

Президент України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України

Надвірнянські ресурси

Надвірнянська районна рада Надвірнянська районна державна адміністрація Відділ освіти Надвірнянської РДА

Гарячі телефони

КП «Надвірнянський житловик»

черговий - 26275

КП "Надвірнаводоканал"

диспетчер (робочі дні 8.00-17.00) - 29067

оператор водозабору (цілодобово) - 28474, 0673448010

черговий (вихідні та святкові дні) - 79806

Безпечне місто

Оголошення

Актуальне відео

Привітання міського голови з Великодніми святами

Питання ремонту вулиці Шухевича

Турнір з міні-футболу  пам’яті Анатолія Гаркавенка

Підготовка міста до Великодніх свят

До Надвірної завітали делегації з Польщі та Німеччини

Хресна дорога в Надвірній

Буджет участі 2018

Міський голова Зіновій Андрійович про децентралізацію

Відеозвіт міського голови Зіновія Андрійовича та Надвірнянської міської ради за 2017 рік

 

 

 

Відеоархів

Децентралізація влади

26.04.2017

Надвірнянська міська рада запрошує на громадські слухання

Надвірнянська міська рада запрошує на громадські слухання для обговорення проекту Положення про плату за землю. Громадські слухання щодо обговорення проекту Положення про плату за землю відбудуться в залі засідань міської ради о 15 год. 29.05.2017р.

Письмові зауваження і пропозиції до проекту регуляторного акту можуть бути надані протягом одного місяця. Додаткову інформацію щодо громадських слухань проекту рішення та щодо подання зауважень і пропозицій можна отримати за адресою: вул.Мазепи,29 м.Надвірна, Надвірнянська міська рада, приймальня, або за телефонами, (03475) 2-30-24, 2-55-40, 2-20-82.

Повний текст проекту Положення про плату за землю та Аналіз регуляторного впливу розміщені нижче.

Положення про встановлення плати за землю на

території міста Надвірна

 

Положення про встановлення плати за землю на території міста Надвірна (далі – Положення) розроблено відповідно до Податкового кодексу України та є обов’язковим до виконання юридичними та фізичними особами на території м. Надвірна.

Плата за землюобов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;

  1. Платники земельного податку

1.1. Платниками земельного податку є:

1.1.1. власники земельних ділянок,

1.1.2. землекористувачі.

  1. Платники орендної плати

2.1. Платниками орендної плати є орендарі земельних ділянок. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

  1. Об’єкти та база оподаткування

3.1. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності, користуванні та земельні ділянки надані в оренду.

3.2. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

  1. Ставки земельного податку за земельні ділянки

4.1. ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб), встановлюється у розмірі                          1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, крім випадків визначених у підпункті 4.2;

4.2. ставка земельного податку за земельні ділянки, які зайняті житловим фондом (багатоквартирні та індивідуальні житлові будинки) встановлюється у розмірі 0,03 відсотки від нормативної грошової оцінки.

4.3. ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності), встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

  1. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб

5.1. Від сплати податку звільняються фізичні та юридичні особи відповідно до статей 281 та 282 Податкового кодексу України.

  1. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню

6.1. Не сплачується земельний податок за земельні ділянки визначені статтею 283 Податкового кодексу України.

  1. Порядок розрахунку розмірів орендної плати

7.1 Оренда землі  – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем і орендарем.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Обчислення розміру орендної плати за землю (здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

7.2 Орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності не може перевищувати 12 відсотків  нормативної грошової оцінки.

Орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у комунальній  власності може бути більшою 12 відсотків нормативної грошової оцінки, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

7.3. Базою для обчислення орендної плати є нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка надається в оренду.

7.4. Розмір орендної плати за земельні ділянки, встановлюється у відсотку від нормативної грошової оцінки відповідно до таблиці:

Розміри відсотків від грошової оцінки землі, що застосовуються для обчислення орендної плати за користування земельними ділянками на території м.Надвірна

з/п

Функціональне використання землі

Розмір відсотків

 

Для об’єктів, що знаходяться на землях житлової та громадської забудови:

 

1.

Об’єкти житлової забудови:

–          для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка);

1

–          для будівництва та обслуговування веранди (добудова до багатоквартирного житлового будинку);

5

–          для будівництва та обслуговування багатоквартирного  житлового будинку;

3

–          для будівництва та обслуговування  житлового будинку з вбудованими приміщеннями для комерційного використання;

4

–          для будівництва та обслуговування  індивідуальних гаражів;

3

–          для  будівництва та обслуговування господарських

      будівель;

3

–          для іншої житлової забудови

3

2.

Об’єкти громадської забудови:

 

2.1.

Об’єкти громадського призначення:

 

 

–          для будівництва та обслуговування будівель релігійних організацій;

3

–          для будівництва та обслуговування закладів громадського харчування

4

–          для будівництва та обслуговування об’єктів у сфері відпочинку та розваг, культури та спорту;

4

–          для будівництва та обслуговування адміністративних приміщень;

3

–          для встановлення та обслуговування інформаційних стендів;

12

–          для будівництва та обслуговування гуртожитків;

3

–          для будівництва та обслуговування складських приміщень;

4

      –  для інших об’єктів громадського призначення.

3

2.2.

Об’єкти комерційного використання:

 

 

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі:

 

2.2.1

–          магазини для роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами;

5

2.2.2

–          торгівля поліграфічною продукцією, печатною продукцією засобів масової інформації (газети, журнали тощо);

4

2.2.3

–          торгівля  ювелірними виробами із дорогоцінних металів;

10

2.2.4

–          торгівля автозапчастинами;

6

2.2.5

–          торгівля побутовою технікою;

6

2.2.6

–          торгівля будівельними матеріалами

6

2.2.7

–          торгівля із кіосків, павільйонів;

12

2.2.8

–          складське господарство для оптової та роздрібної торгівлі;

6

2.2.9

–          приватні аптеки;

10

2.2.10

–          приватні ветаптеки;

8

2.2.11

–          торгівля чорними та кольоровими металами, вторинною сировиною.

8

 

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування:

 

2.2.12

–          готелі;

6

2.2.13

–          ресторани, кафе, бари, нічні клуби;

10

2.2.14

–          літні майданчики, малі архітектурні форми;

12

 

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування та надання різних послуг:

 

2.2.15

–          пошиття та ремонт одягу, взуття, хімчистка, пральні, ремонт побутової техніки, тощо;

4

2.2.16

–          фотоательє, фотосалони, фотостудії;

4

2.2.17

–          салони краси;

4

2.2.18

–          дрібний ремонт взуття, одягу та годинників;

4

2.2.19

–          лазні, сауни;

4

2.2.20

–          бюро обрядових послуг;

4

2.2.21

–          офіси та адміністративні приміщення для надання всіх видів юридичних, та інформаційних послуг, у тому числі експертних та страхових; для здійснення бухгалтерського обліку, оподаткування, аудиту, операцій з нерухомістю, рекламою тощо (нотаріальні, адвокатські контори, контори юридичної консультації, страхові компанії, рекламні агентства, приватні проектно-вишукувальні роботи тощо);

4

2.2.22

–          приватні стоматологічні заклади;

4

2.2.23

–          приватні лікувальні, оздоровчі заклади;

4

2.2.24

–          приватні фітнес клуби, тренажерні зали, інші спортивні зали.

4

2.2.25

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури;

6

2.2.26

Для будівництва та обслуговування будівель приватних видавництв газет, журналів тощо

6

2.2.27

Для інших об’єктів комерційного використання.

6

 

Об’єкти, що знаходяться на землях промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення

 

3.

Об’єкти промисловості:

 

3.1

для будівництва та обслуговування адміністративних приміщень;

3

3.2.

Для розміщення та експлуатації  основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів

4

3.3

Для будівництва та обслуговування виробничо-технічних будівель  харчової промисловості;

4

3.4.

Для будівництва та обслуговування виробничо-технічних будівель лісопереробної промисловості;

4

3.5

Для будівництва та обслуговування виробничо-технічних будівель  нафтопереробної промисловості

4

3.6

Для будівництва та обслуговування виробничо-технічних будівель нафтогазовидобувної промисловості

4

3.7

Для розміщення та експлуатації  основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд пунктів прийому та торгівлі брухту чорних та кольорових металів, вторинної сировини;

5

3.8

Для інших об’єктів промисловості

4

4

Об’єкти транспорту:

 

4.1.

Для розміщення та експлуатації будівель автомобільного транспорту;

4

4.2.

Для будівництва та обслуговування адміністративних приміщень об’єктів транспорту;

4

4.3

Для будівництва та обслуговування  гаражних боксів;

4

4.4.

Для інших об’єктів транспорту.

4

4.5.

Об’єкти комерційного використання на землях транспорту:

 

4.5.1

Для розміщення та експлуатації  основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд , призначених для автотехобслуговування та ремонту автомобілів в комерційних цілях;

6

4.5.2

Для розміщення та експлуатації  основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд для торгівлі нафтопродуктами, скрапленим та стислим газом для автотранспорту (АЗС);

12

4.5.3

Для розміщення платних автостоянок

6

4.5.4

Для інших об’єктів комерційного використання.

6

5.

Об’єкти зв’язку:

 

5.1.

Для будівництва та обслуговування будівель та споруд телекомунікацій, мобільного, супутникового зв’язку тощо .

12

5.3.

Для будівництва та обслуговування адміністративних приміщень об’єктів зв’язку;

6

5.4.

Для інших об’єктів зв’язку

6

6.

Об’єкти енергетики:

 

6.1

для будівництва та обслуговування адміністративних приміщень;

12

6.2

для розміщення,будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлювальних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об’єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі

6

7.

Об’єкти іншого призначення

 

7.1.

Об’єкти, що знаходяться на землях інших цільових  призначень:

–          для ведення особистого селянського господарства, городництва, сінокосіння

12

7.5. Розмір річної орендної плати для платників, які не ввійшли до даного переліку, встановлюється у кожному окремому випадку рішенням сесії.

7.6. У випадку, якщо суб’єкт підприємницької діяльності тимчасово не здійснює господарської діяльності на земельній ділянці (проводиться будівництво об’єкту, реконструкція, тощо),  орендна плата за земельну ділянку встановлюється у  розмірі 3% від нормативної грошової оцінки, на період визначений комісією.

7.7. У випадку, якщо суб’єкт підприємницької діяльності здійснює на одній земельній ділянці декілька видів господарювання, за основу при визначенні розміру орендної плати береться більший  відсоток від нормативної грошової оцінки.  

7.8. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

  1. Зміна розміру орендної плати

8.1. Встановлений  згідно п.7.4 розмір орендної плати підлягає перегляду в обов’язковому порядку  у разі:

– зміни функціонального  або цільового використання земельної ділянки, передбаченого договором;

– змін нормативної грошової оцінки;

– змін в діючому законодавстві.

8.2.  Розмір орендної плати не є сталим та змінюється у зв’язку з проведенням щорічної індексації грошової оцінки.

  1. Податковий період

9.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

  1. Порядок обчислення та строк сплати плати за землю

10.1. Плата за землю зараховується 100 % до міського бюджету згідно з положенням Бюджетного кодексу України.

10.2. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю відповідно до статей 285-288 Податкового кодексу України.

  1. Контроль

11.1. Контроль за правильністю та своєчасністю сплати плати за землю здійснюється ДФС в Надвірнянському районі.

  1. Відповідальність

12.1. Відповідальність за повноту та правильність справляння, своєчасність сплати плати за землю до міського бюджету покладається на платників відповідно до Податкового кодексу України.

 

 

Секретар міської ради                                                                                            Пекарський Т.М.

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Надвірнянської  міської ради

«Про Положення  про встановлення плати за землю на території м. Надвірна»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, оцінка важливості цієї проблеми.

     Опис проблеми:

Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі», ст.275.3 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати ставки податку та орендної плати в межах своїх повноважень. Зокрема визначено, що розмір річної орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

Крім того, ст. 288 ПКУ передбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Розмір орендної плати може бути більшим граничного розміру орендної плати, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Кошти за оренду земельних ділянок скеровуються до місцевого бюджету. Тому диференціація розмірів орендної плати з врахуванням комерційної цінності земельних ділянок, які здаються в оренду, а також реалізації завдань стратегії розвитку земельних відносин в місті дозволить збільшити надходження до бюджету та підвищити ефективність землекористування.

Метою даного регулювання є вдосконалення земельних відносин у сфері оренди землі на основі встановлення економічно обґрунтованих, справедливих, єдиних ставок орендної плати, диференціації ставок залежно від функціонального призначення земельної ділянки.

З метою ефективного використання земельних ділянок, які знаходяться у комунальній власності міста, отримання додаткових надходжень до бюджету від оренди землі, сприяння розвитку малого підприємництва та приведення у відповідність із нормами Закону України «Про оренду землі» даним рішенням передбачається привести відносини з оренди землі на території міста у відповідність нормам чинного законодавства, вдосконалити і визначити прозорий механізм розрахунку орендної плати, залежно від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як передбачено чинним законодавством.

Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання:

Повноваження із встановлення розмірів орендної плати за земельну ділянку надані чинним законодавством відповідним міським радам. Змінити розмір податку та цим самим вирішити вищезазначені проблеми за допомогою ринкових механізмів (без прийняття відповідного регуляторного акта), наприклад, шляхом укладання будь-яких угод з підприємцями або іншим шляхом, є можливим, однак тягне за собою ряд проблем і суперечностей щодо встановлення орендної плати у кожному конкретному випадку, із врахуванням норм цивільного, господарського, земельного, антикорупційного законодавства та погодження із розміром орендної плати орендарів. Тобто вирішення проблем потребує державного регулювання і можливо шляхом прийняття цього регуляторного акта – рішення міської ради відповідно до норм чинного законодавства.

  1. Визначення цілі регулювання регуляторного акта.

Цілями розробки та затвердження положення “Про Положення  про встановлення плати за землю на території м. Надвірна”:

– встановлення соціально справедливих розмірів орендної плати за земельні ділянки;

– забезпечення ефективного використання земельного фонду міста в інтересах територіальної громади міста;

– збільшення надходжень до загального фонду міського бюджету за рахунок перегляду розміру ставок за оренду землі для більшості видів її цільового використання та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток міста;

– забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

– можливість вирішення питань оренди землі на території міста в межах чинного законодавства України.

Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових завдань:

– удосконалення місцевих нормативних актів з регулювання земельних відносин;

– впровадження диференційованих підходів до розрахунку орендної плати.

 

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.

Під час розроблення рішення “Про проект Положення  про встановлення плати за землю на території м. Надвірна” було розглянуто такі альтернативні способи визначених цілей:

– неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання).

– регулювання вищезазначеної проблеми на державному рівні;

– прийняття міською радою рішення “Про Положення  про встановлення плати за землю на території м. Надвірна”.

Оцінюючи визначені альтернативи, слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до порушень норм діючого законодавства. Вирішення проблеми за допомогою другої альтернативи в теперішній час неможливо, оскільки існуюче законодавство не регламентує детальний механізм визначення орендних ставок на земельні ділянки.

Прийняття третьої альтернативи дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

Тому вона є прийнятною.

 

  1. Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

1. Прийняття місцевого нормативного документу, який у рамках чинного законодавства дає можливість спростити, удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм надання земельних ділянок в оренду.

2.Забезпечення раціонального, ефективного використання земельного фонду міста, методів його оцінки і розрахунків ставок за його використання.

3.Невідкладне оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації з метою громадського обговорення проекту регуляторного акту, та надання зауважень та пропозицій від громадськості.

4.Забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру орендної плати за земельні ділянки.

5.Укладання договорів оренди земельних ділянок.

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Запропонований проект рішення не потребує додаткових фінансових витрат як орендарів, так і міської ради.

Запровадження даного регулювання покращить умови започаткування та ведення підприємницької діяльності, сприятиме ефективному використанню земельних ресурсів та вкладанню інвестицій в їх господарське освоєння.

Прийняття запропонованого рішення підвищить інформованість орендарів щодо того, у якій послідовності проводиться розрахунок річної орендної плати.

Зовнішніми чинниками, що впливають на дію регуляторного акта, є зміни чинного законодавства.

 

  1. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта.

З прийняттям даного регуляторного акта вигоди одержать: міська влада, суб’єкти господарювання, населення.

Суб’єкт 

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

Наповнення дохідної частини місцевого бюджету та можливість реалізації соціальних програм міста внаслідок надходжень до міського бюджету.

Витрати, пов’язані зі збільшенням документообігу та можливим веденням договірної роботи з землевласниками.

 

Суб’єкти підприємницької діяльності, громадяни

– Створення рівних умов конкуренції;

– прозорість і гласність у процесі формування розмірів плати за землю.

Витрати пов’язані з сплатою розміру орендної плати, податку за користування землею; з необхідністю переукладення договорів оренди землі, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Населення

Прозорість і гласність у процесі формування розмірів  плати за землю.

Відсутні

 

  1. 7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни або доповнення.

 

  1. Показники результативності регуляторного акта.

Основними показниками результативності запропонованого регуляторного акту буде надходження коштів до міського бюджету від плати за оренду земельних ділянок.

Передбачається збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок впорядкування договірних відносин та визначення справедливих ставок орендної плати.

Рівень інформованості – очікується на рівні до 100 % за рахунок оприлюднення регуляторного акту в засобах масової інформації та мережі Інтернет, на сайті Надвірнянської міської ради.

 

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись за допомогою аналізу надходжень до міського бюджету плати за оренду землі на підставі звітних матеріалів та звітності міської ради.

Оцінка ефективності запропонованого регуляторного акта буде здійснена за підсумками проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання ним чинності.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено в термін не пізніше 2 років з дня набрання ним чинності. Періодичні відстеження будуть проводитися раз на кожні 3 роки, починаючи з дати закінчення заходів з повторного відстеження результативності даного регуляторного акту.

Вверх