Опитування

Який би Ви підтримали напрямок проекту впровадження ІТ та мобільних технологій для покращення життєдіяльності міської інфраструктури населення, в рамках концепції «Розумні міста"

Дивитись результати

Завантаження ... Завантаження ...

Архіви новин

Електронні петиції

Електронні петиції

Урядові сайти

Президент України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України

Надвірнянські ресурси

Надвірнянська районна рада Надвірнянська районна державна адміністрація Відділ освіти Надвірнянської РДА

Гарячі телефони

КП «Надвірнянський житловик»

черговий - 26275

КП "Надвірнаводоканал"

диспетчер (робочі дні 8.00-17.00) - 29067

оператор водозабору (цілодобово) - 28474, 0673448010

черговий (вихідні та святкові дні) - 79806

Безпечне місто

Оголошення

Актуальне відео

Надвірна – шлях до Карпат

Стерилізаційний пункт у дії

Капремонт системи водовідведення на Ломоносова, 5

Міський голова про зустріч з керівництвом ПАТ “Укрнафта”

Вирішення питання поводження з побутовими відходами

Переможці Бюджету участі 2018

Безпека в місті

Відеозвіт міського голови Зіновія Андрійовича та Надвірнянської міської ради за 2017 рік

 

 

 

Відеоархів

Децентралізація влади

10.07.2018

Громадські слухання для обговорення проекту Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства

Надвірнянська міська рада запрошує на громадські слухання для обговорення проекту регуляторного акту  –  «Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства».

Громадські слухання щодо обговорення проекту рішення «Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства» відбудуться в залі засідань  міської ради о 15 год.  14.08.2018р.

Додаткову інформацію щодо громадських слухань проекту рішення та щодо подання зауважень  і пропозицій можна отримати за адресою: вул.Мазепи, 29 м.Надвірна, Надвірнянська міська рада, приймальня, або за телефонами, (03475) 2-30-24, 2-20-82.

Повний текст проекту рішення міської ради ««Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства»» та аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту опубліковано нижче.

 

 

 

 

Міський голова                                                                    З.М.Андрійович

 

 

РІШЕННЯ

(проект)

 

від ___________ 2018 року                                                                             м.Надвірна

№ _________/2018

 

Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства

 

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом Україном «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,   міська рада

 

вирішила:

 

  1. Затвердити Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства», додається.

 

  1. Дане рішення оприлюднити в районній газеті “Народна Воля” та на офіційному сайті Надвірнянської міської ради.

 

  1. Рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення  в районній газеті “Народна Воля” та на офіційному сайті Надвірнянської міської ради.

 

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань інвестиційної діяльності, соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та комунального майна (голова комісії М.Капак).

 

 

 

Міський голова                                                                                          З.М. Андрійович

 

 

 

                                Додаток

до рішення Надвірнянської міської ради №________/2018

від _______2018р. «Про затвердження Положення про

комісію з визначення та відшкодування територіальній

громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання

земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства»»

 

ПРОЕКТ

 ПОЛОЖЕННЯ

            про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства

 

Згідно статті 13 Конституції України земля, її надра є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. 

Відповідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об’єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Статтею 143 Конституції визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законам до їх відання.

Частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до Земельного кодексу України і Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення питань щодо передачі земель комунальної власності у власність чи користування, оренду громадянам та юридичним особам є виключним правом міської ради, як суб’єкта права власності на землю.

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження міських рад у галузі земельних відносин на території міст, зокрема, пункт «а» передбачає розпорядження землями територіальних громад.

Статтею 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Статтею 152 Земельного кодексу України передбачені способи захисту прав на земельні ділянки. Зокрема, пункт «ґ» частини третьої цієї статті встановлює, що захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом відшкодування заподіяних збитків.

У відповідності до пункту «д» статті 156 Земельного кодексу України, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання  доходів  за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Це Положення розроблено з метою врегулювання процесу визначення розмірів збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства, а також спрямований на унормування порядку здійснення роботи комісії по визначенню збитків.

Дане Положення поширюється на всі підприємства, установи та організації, суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб-підприємців, а також громадян, які використовують земельні ділянки комунальної власності м.Надвірна.

  1. Нормативні посилання.

Дане Положення розроблено на підставі Конституції України, Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі», «Про охорону земель», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» від 06.09.2012 № 5245-VI, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. № 284 «Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам».

  1. Визначення термінів.

У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:

земельна ділянка – частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами;

землі житлової та громадської забудови – земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об’єктів загального користування;

документи, що посвідчують право на земельну ділянку – право власності, користування земельною ділянкою оформлюється документами відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (право власності на земельну ділянку також посвідчуються державним актом про право власності на землю; право постійного користування землею посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою; право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі). Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

оренда – засноване на договорі строкове платне володіння, користування земельною ділянкою;

самовільне зайняття земельної ділянки – будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) та документа, що посвідчує право на земельну ділянку або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними;

невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням – невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень);

будівлі – земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності;

збитки – витрати, нанесені власнику земельної ділянки стороною, втрата або пошкодження її майна, а також неодержані нею доходи, які власник земельної ділянки (сторона) одержала б у разі належного виконання зобов’язання або додержання умов здійснення господарської діяльності другою стороною;

неустойка (штраф, пеня) – грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов’язання;

неодержаний доход – це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або зайняття, обмеження, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян, у тому числі орендна плата, яку б міг отримати власник земельної ділянки при належному та своєчасному оформленні договору оренди земельної ділянки особою, яка її використовує;

земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів;

суб’єкт – юридичні (підприємства, установи, організації усіх форм власності, включаючи підприємства з іноземним капіталом) та фізичні (громадяни, особи без громадянства, іноземці) особи, якими припущені порушення вимог законодавства у сфері земельних відносин, діями або бездіяльністю яких територіальній громаді спричинені збитки.

нормативна грошова оцінка земельних ділянок – капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;

ставка земельного податку – законодавчо визначений річний розмір плати за одиницю площі оподатковуваної земельної ділянки.

  1. Сфера дії та застосування Положення.

Положення встановлює єдину процедуру відшкодування збитків, заподіяних територіальній громаді м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, внаслідок порушення вимог земельного законодавства.

Фізичні та юридичні особи, у разі використання ними земельних ділянок комунальної власності міста Надвірна з порушеннями вимог  законодавства, повинні відшкодувати територіальній громаді м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, збитки, спричинені їх діями або бездіяльністю

Збитки відшкодовуються внаслідок:

– використання земельної ділянки без оформлення документів, що посвідчують право на земельну ділянку та без здійснення плати за користування такою земельною ділянкою відповідно до вимог законодавства;

– інших випадків, коли особа використовує земельну ділянку з порушенням земельного законодавства та законодавства про плату за землю.

  1. Комісія з визначення розміру та відшкодування збитків.

4.1. Комісія з визначення та відшкодування збитків (далі – Комісія) створена з метою визначення розміру збитків, заподіяних територіальній громаді міста Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, для їх подальшого відшкодування.

4.2. Основним завданням Комісії є визначення розміру збитків територіальній громаді                м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, заподіяних внаслідок неодержання доходів у зв’язку з використанням (тимчасовим невикористанням) фізичними чи юридичними особами земельних ділянок комунальної власності на території міста (в т.ч. на які не оформлені документи на право користування).

4.3. Персональний склад комісії визначається згідно розпорядженням міського голови.

4.4. Формою роботи Комісії є засідання. Головою комісії по визначенню збитків є заступник міського голови Надвірнянської міської ради.

4.5. До складу Комісії включається:

– представник відділу Держгеокадастру у Надвірнянському районі;

– спеціаліст-землевпорядник Надвірнянської міської ради;

– представник відділу містобудування та архітектури Надвірнянської міської ради;

– представник управління бухгалтерського обліку та звітності Надвірнянської міської ради;

– представник юридичного відділу Надвірнянської міської ради;

– суб’єкт господарської діяльності чи фізична особа, який(а) завдав(ла) збитків територіальній громаді м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради.

4.6. Голова Комісії:

– забезпечує скликання засідань Комісії;

– визначає коло питань, що вирішуються на черговому засіданні;

– дає доручення членам Комісії та перевіряє їх виконання;

– керує діяльністю Комісії;

– проводить її засідання, головує на них;

– підписує документи Комісії від її імені;

– представляє Комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, громадянами.

4.7. За відсутності голови Комісії його функції здійснює секретар Комісії.

4.8. Секретар Комісії:

– здійснює організаційне і документальне забезпечення роботи Комісії;

– здійснює повідомлення членів Комісії про її засідання;

– веде протокол засідання Комісії;

– подає на затвердження міської ради оформлений за результатами роботи Комісії акт;

– здійснює контроль за невідкладним направленням заінтересованим особам рішення сесії міської ради, яким затверджено акт Комісії.

4.9. Засідання комісії вважається правомочним за умови присутності на засіданні більшості членів від загального складу Комісії.

  1. Порядок підготовки та внесення матеріалів на розгляд комісії.

5.1. Підготовку та внесення матеріалів на засідання комісії здійснюють спеціаліст землевпорядник міської ради; спеціалісти юридичного відділу міської ради чи спеціалісти відділу містобудування та архітектури міської ради за результатами проведених заходів із самоврядного контролю за використанням та охороною земель.

5.2 У разі, коли збитки заподіяні погіршенням якості земель або приведенням їх у непридатний для використання за цільовим призначенням стан, до роботи комісії залучаються також представники санітарно-епідеміологічних і природоохоронних органів.

5.3. На засідання комісії по визначенню збитків для розгляду готуються наступні матеріали:

– копія рішення Надвірнянської міської ради про надання в оренду (суборенду, постійне користування) або поновлення права оренди земельної ділянки (при наявності);

– документація із землеустрою (при наявності);

– витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, наданий уповноваженим органом;

            – довідка державного податкового органу щодо справляння плати за користування земельною ділянкою комунальної власності за відповідний період;

            – розрахунок суми збитків;

            – письмове повідомлення суб’єктів, якими нанесені збитки, про час та дату засідання комісії з документальним підтвердженням про його отримання не пізніше, ніж за 3 дні до дати засідання комісії;

                – копії матеріалів претензійної роботи Надвірнянської міської ради та її виконавчих органів з суб’єктами, якими нанесені збитки (при наявності);

                – інші документи, що підтверджують факт використання фізичними чи юридичними особами земельної ділянки комунальної власності з порушенням вимог законодавства (акти огляду чи обстеження земельної ділянки, фото-, відеозйомка земельної ділянки; матеріали мережі Інтернет, документи чи матеріали від контролюючих або правоохоронних органів, тощо).

  1. Порядок проведення засідань комісії

6.1. Комісія розглядає матеріали про визначення та відшкодування розміру збитків з питань, віднесених до її компетенції, що направляються на розгляд Комісії (голові комісії). На розгляд комісії  подаються всі необхідні для розгляду комісії матеріали.

            6.2. Матеріали розглядаються в присутності суб’єкта, відносно якого вони надійшли. На засідання комісії по відшкодуванню збитків запрошуються суб’єкти (їх представники), якими допущені порушення вимог законодавства, діями або бездіяльністю яких територіальній громаді м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, спричинені збитки. Повноваження усіх запрошених на засідання комісії осіб повинні бути належним чином оформлені та підтверджені (довіреність, паспорт та інше). У разі повторної відсутності цієї особи (її представника) матеріали можуть бути розглянуті лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення стосовно місця та часу розгляду матеріалів.

У разі коли поштова кореспонденція повертається у зв’язку із її неотриманням суб’єктом, за наявності документів, які підтверджують зареєстроване місце знаходження юридичної особи або місце проживання (перебування), чи місце роботи як невідоме щодо фізичної особи, такі особи викликаються на засідання комісії через оголошення на офіційному веб-сайті Надвірнянської міської ради. З опублікуванням оголошення про виклик юридичної чи фізичної особи така особа вважається належним чином повідомленою про час і місце проведення засідання комісії та розгляду питання яке її стосується. В такому випадку засідання комісії призначається не швидше ніж через 14 (чотирнадцять) днів після публікації оголошення.

6.3. Комісія з питань, що відносяться до її компетенції, в порядку, визначеному законодавством, має право отримувати від виконавчих органів ради, підприємств, установ, організацій, їх філій необхідні матеріали та документи.

6.4. Комісія у межах своїх повноважень запрошує у разі необхідності  посадових осіб, представників виконавчих органів міської ради, органів державної влади, комунальних підприємств, експертів, спеціалістів для участі у роботі Комісії, а також представників громадських організацій та засобів масової інформації.

6.5. Комісія має право в межах визначених законодавством запитувати та отримувати матеріали, копії документів та іншу інформацію від органів державної влади та правоохоронних органів.

            6.6. Розгляд справи починається з оголошення складу Комісії. Суб’єкти, відносно яких розглядаються матеріали щодо нарахування та відшкодування ними завданих збитків, включаються у склад комісії, шляхом прийняття рішення комісії про їх включення в число членів комісії на початку засідання.

6.7. Головуючий на засіданні Комісії оголошує, які матеріали підлягають розгляду та пропонує суб’єктам надати відповідні пояснення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді матеріалів, досліджуються подані документи та вирішуються клопотання.

6.8. Рішення приймається більшістю голосів шляхом відкритого голосування.

6.9. Під час засідання секретарем комісії ведеться протокол. Члени комісії мають право на висловлювання окремої думки щодо розгляду матеріалів, яка фіксується у протоколі засідання комісії.

6.10. Матеріали по збитках розглядаються по кожному суб’єкту окремо.

6.11. Засідання ведеться головою Комісії, а у разі його відсутності, заступником голови Комісії чи іншою особою зі складу комісії. Оформлення матеріалів та рішень Комісії здійснюється секретарем.

6.12. За результатами розгляду матеріалів комісією складаються акти про визначення збитків по кожному суб’єкту окремо.

6.13. Акти підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та особою (її представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це робиться посилання у самому акті.

6.14. Акти про визначення збитків затверджуються рішенням сесії Надвірнянської міської ради.

  1. Акти комісії

7.1. За результатами роботи Комісії складаються відповідні акти (додаток № 3).

7.2. Акт Комісії повинен містити:

– найменування Комісії, яка склала акт;

– дату розгляду матеріалів;

– відомості про суб’єкта, відносно якого надійшли матеріали на розгляд Комісії; 

– викладення обставин, встановлених при розгляді матеріалів;

– зазначення(розрахунок) розміру збитків, заподіяних власнику землі чи землекористувачу.

7.3. Акти підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та особою (її представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це робиться посилання у самому акті.

7.4. Акт Комісії оголошується негайно після його складення та підписується усіма присутніми на засіданні членами Комісії. Копія акта протягом 10-ти днів вручається або висилається суб’єкту, відносно якого надійшли матеріали на розгляд Комісії, листами з повідомленням про їх отримання.

7.5. Акти Комісії затверджуються сесією Надвірнянської міської ради шляхом прийняття відповідного рішення, проект якого готується секретарем Комісії.

 

  1. Порядок нарахування та відшкодування збитків

8.1. Розмір збитків розраховується виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки у вигляді недоотриманої територіальною громадою м.Надвірна плати за період тимчасового використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів з порушенням законодавства України.

8.2. У разі використання земельної ділянки без документів, що підтверджують право такого користування, збитки визначаються за фактичний період користування земельною ділянкою.

8.3. Відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням законодавства у розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

8.4. Збитки відшкодовуються власнику землі, особами що їх заподіяли, не пізніше одного місяця після затвердження міською радою акта Комісії.

8.5. У разі, якщо суб’єкт, по якому проводиться розгляд матеріалів комісією, частково здійснював плату за землю і це підтверджується письмовими даними державної податкової інспекції або наданими підприємствами, установами, організаціями, юридичними та фізичними особами оригіналами платіжних документів, то розмір збитку визначається як різниця між неодержаною в бюджет та сплаченою сумою.

8.6. Після затвердження акту про визначення збитків рішенням сесії Надвірнянської міської ради, секретар комісії готує за підписом заступника міського голови та направляє суб’єктам повідомлення про необхідність відшкодування збитків (додаток 2).

8.7. Повідомлення надсилається юридичним та фізичним особам рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про отримання або вручається особисто під підпис.

8.8. У разі визнання вимог, зазначених у повідомленні та надання згоди добровільного відшкодування збитків, укладається договір про добровільне відшкодування збитків  (додаток 1).

8.9. Добровільне відшкодування збитків здійснюється шляхом укладання договору про відшкодування збитків.

            8.10. Невід’ємною частиною договору є:

               – акт комісії про визначення збитків власнику землі з розрахунком суми збитків;

               – рішення сесії Надвірнянської міської ради про затвердження акту про визначення збитків власнику землі.

8.11. Договір про відшкодування збитків готується юридичним відділом Надвірнянської міської ради, підписується міським головою м.Надвірна та боржником.

8.12. У випадку недосягнення сторонами згоди або неотримання результатів розгляду повідомлення про необхідність відшкодування збитків у встановлений строк з урахуванням поштового обігу, спір вирішується у встановленому законом порядку.

8.13. За згодою голови комісії матеріали можуть бути направлені до органів поліції чи прокуратури для проведення перевірки та притягнення винних до встановленої законом відповідальності та вжиття в інтересах Надвірнянської міської ради заходів передбачених чинним законодавством.

8.14. Питання, що не врегульовані цим Положенням, вирішуються згідно з чинним законодавством України, а також відповідно до рішень Надвірнянської міської ради.

8.15. Спори, що виникають при вирішенні суперечностей, пов’язаних із питаннями, що регулюються даним Положенням, вирішуються у встановленому законом порядку.

 

 

 

Секретар міської ради                                                        Т.М.Пекарський

 

 

 

Додаток 1

до Положення про комісію з визначення та

відшкодування територіальній громаді м.Надвірна

збитків, заподіяних внаслідок використання земельних

ділянок з порушенням законодавства

 

ДОГОВІР

про добровільне відшкодування територіальній громаді

м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання

земельних ділянок з порушенням законодавства

 

«___»_______20__ р.                                                                                              м.Надвірна

Надвірнянська міська рада, в особі міського голови _____________________________, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення Надвірнянської міської ради від ____________201__ року №_________, в подальшому – Сторона 1, з однієї сторони, та

________________________ в особі _____________________________, який діє на підставі ______________________ в подальшому – Сторона 2, а разом іменовані – Сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

  1. Предмет договору

1.1. Відшкодування збитків, нанесених Стороною 2 Стороні 1 внаслідок використання земельної ділянки з порушенням законодавства, загальною площею ______, яка розташована за адресою ________________________, в період з______по ________ та використовується для _______________________ (вказати для функціональне використання земельної ділянки та документ на підставі якого ділянка надана в користування,тощо).

 

  1. Підстави для відшкодування збитків

2.1. Акт №_______про визначення збитків власнику землі, затверджений рішенням сесії Надвірнянської міської ради від ____ №_______ .

2.2. Розрахунок суми збитків.

 

  1. Права та обов’язки Сторін

3.1. Сторона 2 зобов`язується до ____________ сплатити Стороні 1 збитки в сумі _______грн.; (Збитки можуть бути сплачені щомісячно рівними сумами або наступним чином:

_____ місяць _____грн.

_____ місяць _____грн.)

 

3.2. Сторона 2 має право дострокового погашення суми збитків в повному обсязі.

3.3. Сторона 2 зобов’язується оформити землекористування (укласти чи поновити договір оренди земельної ділянки та провести його державну реєстрацію) у встановленому порядку протягом _________________________   з моменту укладання даного договору.

3.4. При наявності сплати земельного податку, орендної плати за аналогічний період за фактичне користування земельною ділянкою (що підтверджується відповідною довідкою ДПІ у місті Надвірна) сума оплати, передбачена в п. 3.1., зменшується на суму сплати земельного податку, орендної плати, а дані кошти зараховуються як сплата відшкодування.

 

  1. Відповідальність Сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору

 

4.1. В разі невиконання умов Договору у зазначений термін, Сторона 1 має право подати до суду позовну заяву про примусове стягнення збитків, які не відшкодовано Стороною 2.

4.2. У разі не виконання п. 3.3. даного Договору у Сторони 2 настає відповідальність у вигляді пені за порушення зобов’язання у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від відсотків несплаченої суми за кожний день прострочення від суми, встановленої п. 3.1. даного Договору.

 

  1. Зміни та доповнення до договору

5.1. Договір може бути змінений та доповнений за згодою Сторін.

5.2. Зміни та доповнення (за письмовим погодженням Комісії з визначення та відшкодування збитків, заподіяних територіальній громаді міста Надвірна) складаються в письмовій формі та оформлюється додатковою угодою, яка є невід`ємною частиною цього Договору.

  1. Припинення дії договору

6.1. Дія договору припиняється у разі сплати збитків в повному обсязі.

 

  1. Прикінцеві положення

7.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання.

7.2. Договір підлягає обов’язковій реєстрації в книзі реєстрації договорів про відшкодування Надвірнянської міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю.

7.3. Договір укладено в двох примірниках що мають однакову юридичну силу, один з яких зберігається у Сторони 1, другий – у Сторони 2.

7.4. Невід`ємною частиною договору є:

– акт комісії про визначення збитків власникам землі від _____ № ___ із розрахунком суми збитків;

– рішення сесії Надвірнянської міської ради про затвердження акту про визначення збитків власникам землі від ____ № ____.

7.5. Копія договору направляється в державну податкову інспекцію у м.Надвірна.

7.6. Сторони підтверджують, що:

– вони не визнані недієздатними чи обмежено дієздатними, не знаходяться в процесі ліквідації, банкрутства (зазначити необхідне);

–  укладення договору відповідає їх інтересам;

– волевиявлення є вільним і усвідомленим і відповідає їх внутрішній волі та права, інтересам, статуту та іншим внутрішнім документа товариства, наданим повноваженням керівнику, згідно статуту юридичної особи, яку він представляє;

–  умови договору зрозумілі і відповідають реальній домовленості сторін;

– договір не приховує іншого правочину і спрямований на реальне настання наслідків, які обумовлені у ньому;

– керівні органи товариства (Сторони 2), згода яких необхідна згідно статуту, згодні з укладенням цього договору (для юридичної особи) .

7.7. Сторони свідчать, що у тексті цього договору зафіксовано усі істотні умови, що стосуються його предмету.

7.8. Будь-які попередні домовленості, які мали місце до укладення цього договору і не відображені у його тексті, після підписання цього договору не матимуть правового значення.

 

  1. Юридичні адреси та банківські реквізити сторін

Сторона 1

Сторона 2

Назва:________________________

ЄДРПОУ_____________________

Адреса:_______________________

Р/р___________________________

МФО_________________________

 

Міський голова:___________________

М.П

Назва: _______________________

Код ЄДРПОУ / Ідент. податк. № ___________

Адреса:______________________

Р/р__________________________

МФО________________________

№ свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ ________________

Підпис: ______________________

М.П.

 

Цей Договір зареєстровано Надвірнянською міською радою в книзі реєстрації договорів про відшкодування Надвірнянській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю

 «_____»____________ 20___ р. за №_____

 

 

Додаток 2

до Положення про комісію з визначення та

відшкодування територіальній громаді м.Надвірна

збитків, заподіяних внаслідок використання земельних

ділянок з порушенням законодавства

 

Назва юридичної особи

її юридична або фактична адреса

П.І.Б. фізичної особи

її адреса за місцем реєстрації або фактичного проживання

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

На підставі Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства, затвердженого рішенням сесії Надвірнянської міської ради від “_____»”___________ року № ________  (далі – Положення) комісією по визначенню збитків на засіданні, яке відбулося “__” ________ р., розглянуті матеріали про розрахунок збитків, які нанесені (назва юридичної або фізичної особи) територіальній громаді м.Надвірна та підлягають відшкодуванню внаслідок _________________________________

__________________________________________________________________

(зазначається про : невикористання земельної ділянки,  використання земельних ділянок

__________________________________________________________________

із порушенням законодавства про плату за землю, площа та адреса земельної ділянки,

__________________________________________________________________

рішення міської ради та договір оренди землі – за наявністю)

 

Акт про визначення збитків власнику землі від «__» ________ р. №___ затверджений рішенням  сесії Надвірнянської  міської ради від «__» ________ р. №___.

Пропонуємо у 10-денний термін з дня надходження цього повідомлення розглянути його разом з актом про визначення збитків власнику землі від «__» ________ р. №___, затвердженим сесії Надвірнянської міської від «__» ________ р. №___ та про результати їх розгляду інформувати у письмовій формі Надвірнянську міську раду.

У разі визнання вимог добровільне відшкодування збитків здійснюється в досудовому порядку шляхом укладання договору про відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок порушенням законодавства.

У разі відмови добровільно відшкодувати завдані збитки Надвірнянській міській відповідні матеріали будуть передані до юридичного відділу Надвірнянської міської ради для підготовки позову до суду про примусове відшкодування збитків та вжиття інших заходів, спрямованих на поновлення порушених прав територіальної громади м.Надвірна у сфері земельних відносин.

Додаток:

  • копія Акту про визначення збитків власнику землі від ______ №_______ з розрахунком суми збитків;
  • копія рішення сесії Надвірнянської міської ради від «__» ________ р. № «Про затвердження акту про визначення збитків власнику землі».

 

 

 

Заступник міського голови                                                                         ___________________

 

Додаток 3

до Положення про комісію з визначення

та відшкодування територіальній громаді

м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок

використання земельних ділянок з порушенням законодавства

 

АКТ

про визначення збитків власнику землі

« ___ » ____________ 20 ___ р.                             __________________________

            Комісією для визначення збитків власнику землі (далі – Комісія), що  діє на підставі рішення ___ сесії Надвірнянської міської ради ___ скликання від „___”______ 201__р. № ___, у складі:

_________________

_________________

 за участю суб’єкт господарської діяльності чи фізичної особи, який(а) завдав(ла) збитків територіальній громаді м.Надвірна, в особі Надвірнянської міської ради, складено цей акт.

  Зміст акту:

1.Загальна частина, в якій зазначаються:

1.1. Визначення підстав для користування суб’єктом земельною ділянкою або територією об’єкту благоустрою або констатація їх відсутності.

1.2.  Опис земельної ділянки (встановлено об’єкт, розпочато будівництво, вільна, тощо).

1.3.  Констатація факту сплати коштів за користування ділянкою чи територією, або відсутності (часткової сплати).

  1. Перелік документів (рішення, розпорядження, листи), з якими працювала комісія.
  2. Розрахунок розміру збитків за використання суб’єктом господарювання земельної ділянки (території) за фактичною адресою станом на перше число місяця проведення засідання комісії.

4.Заключна частина, в якій: 

4.1. Сума неодержаного територіальною громадою м.Надвірна доходу визначається збитками, які нанесені міській раді за час фактичного використання (невикористання) земельної ділянки (території).

4.2. Акт подається на затвердження сесії міської ради.

 

Голова комісії                           _______________ /_______________/

Секретар комісії                       _______________ /_______________/

 

1.Стислий зміст проекту регуляторного акту

 Земельним та Податковим кодексами України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Через недосконалість земельного законодавства на загальнодержавному рівні, навіть при наявних рішеннях щодо передачі земель в оренду, землекористувачі не поспішають укладати договори оренди, або взагалі ухиляються від їх укладення. Також мають непоодинокі випадки користування земельними ділянками без оформлення права оренди (тобто без прийняття рішення міською радою про надання земельної ділянки в оренду), на даний час у м.Надвірна відсутній нормативно-правовий акт, який би забезпечував право власника земельної ділянки на відшкодування збитків згідно з чинним законодавством. Тобто сьогодні на місцевому рівні неврегульованою є процедура добровільного та примусового відшкодування збитків, заподіяних Надвірнянській міській раді внаслідок порушення вимог земельного законодавства. 

Залишення даної ситуації без змін є неприйнятною, так як деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування шкоди, завданої власнику землі територіальній громаді міста Надвірна в особі Надвірнянської міської  ради (міській раді).

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284.

Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Дія даного регуляторного акта поширюється на територіальну громаду, суб’єктів господарювання, органи місцевого самоврядування.

2.Інформація про розробника проекту

Проект рішення розроблено юридичним відділом Надвірнянської міської ради для проведення процедури оприлюднення та обговорення.

3.Інформація про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта

Проект рішення та аналіз регуляторного впливу будуть офіційно оприлюднені на веб-сайті: Надвірнянської міської ради та газеті “Народна Воля”.

4.Інформація про строк прийняття зауважень до проекту

Строк приймання пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акту становить 1 місяць з моменту оприлюднення проекту та аналізу.

5.Інформація про спосіб надання фізичними та юридичними особами зауважень та пропозицій

Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акту просимо надавати в письмовому вигляді за адресою: 78405, Івано-Франківська область, м.Надвірна, вул.Мазепи, 29,  та електронній вигляді на E-mail: nadvirna_mr@ukr.nеt, тел. для довідок (03475)–2-30-24, 2-20-82.

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення міської ради «Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства»

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання.

 Земельним та Податковим кодексами України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Через недосконалість земельного законодавства на загальнодержавному рівні, навіть при наявних рішеннях щодо передачі земель в оренду, землекористувачі не поспішають укладати договори оренди, або взагалі ухиляються від їх укладення. Також мають непоодинокі випадки користування земельними ділянками без оформлення права оренди (тобто без прийняття рішення міською радою про надання земельної ділянки в оренду), на даний час в м.Надвірна відсутній нормативно-правовий акт, який би забезпечував право власника земельної ділянки на відшкодування збитків згідно з чинним законодавством. Тобто сьогодні на місцевому рівні неврегульованою є процедура добровільного та примусового відшкодування збитків, заподіяних Надвірнянській міській раді внаслідок порушення вимог земельного законодавства. 

Залишення даної ситуації без змін є неприйнятною,  так як деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування шкоди, завданої власнику землі (міській раді).

  Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284.

Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Зазначене Положення буде передбачати чітку систему, завдяки якій будуть належно підготовлені матеріали для відшкодування збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам на території району.

 

Групи

Так

Ні

Громадяни

                      +

                   _

Держава

                      +

                   _

Суб’єкти господарювання,

                      +

                   _

 

  1. Цілі державного регулювання.

 

Прийняття запропонованого регуляторного акту передбачає вирішення наступних цілей:

– приведення земельних правовідносин на території міста Надвірна у відповідність до  статті 206 Земельного кодексу України. Плата за користування землею буде проведена в повному обсязі за весь період фактичного користування;

– забезпечення ефективного використання земельного фонду міста в інтересах територіальної громади міста;

– збільшення надходжень до міського бюджету та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток міста;

– забезпечення більш повного обліку земель, їх власників і користувачів, раціонального та ефективного використання земельних ділянок.

 

  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

 

 

АЛЬТЕРНАТИВИ

ПЕРЕВАГИ

НЕДОЛІКИ

Збереження існуючого стану

Відсутні

Не забезпечення права власника земельних ділянок на відшкодування збитків у випадках, передбачених законом.

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Визначення механізму добровільного та примусового відшкодування збитків, заподіяних Надвірнянській міській раді внаслідок порушення вимог земельного законодавства

Відсутні

Прийняття запропонованого проекту рішення

Забезпечить вирішення проблеми. Дана альтернатива є найбільш оптимальною і прийнятною. Перевага обраного способу досягнення цілей полягає в тому, що даним регуляторним актом визначено Порядок відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства. Вигода очевидна, витрати мінімальні

Відсутні

 

  1. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

 Для розв’язання проблеми пропонується прийняти рішення міської ради «Про затвердження Положення про комісію з визначення та відшкодування територіальній громаді м.Надвірна збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності з порушенням законодавства». Заходи, спрямовані на розв’язання проблеми:

– затвердження порядку визначення та відшкодування Надвірнянській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю;

– затвердження зразка договору про добровільне відшкодування Надвірнянській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю; 

 – затвердження зразка повідомлення про необхідність відшкодування збитків;

– прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість зробити прозорим порядок нарахування  збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства  та їх відшкодування.

 

  1. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

 

 Цілі можуть бути досягнуті, оскільки проектом рішення встановлено єдину процедуру відшкодування збитків міській раді внаслідок порушення вимог земельного законодавства, а саме: визначено порядок підготовки та оформлення матеріалів на комісію по визначенню збитків, вказано повноваження зазначеної комісії та порядок розгляду матеріалів, встановлено порядок нарахування та відшкодування збитків. Проектом рішення пропонується затвердити зразок договору про добровільне відшкодування Надвірнянській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю, та зразок повідомлення фізичній/юридичній особі про необхідність відшкодування збитків.

 

  1. Очікувані результати від прийняття регуляторного акту. Аналіз вигод та витрат.

 

Базові групи інтересів

Вигоди

Витрати

Місцева влада

– дотримання вимог чинного законодавства щодо забезпечення права власника земельних ділянок на відшкодування збитків у визначених законом випадках;

– збільшення надходжень до місцевого бюджету;

 – раціональне використання земельних ділянок, розміщених на території міської ради

Відсутні.

Суб`єкти підприємницької діяльності

Встановлення чіткого механізму визначення та відшкодування міській раді збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства

Витрати, пов’язані з відшкодуванням міській раді збитків, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства

Населення

– наповнення міського бюджету; – раціональне використання земельних ділянок, розміщених на території міської ради

Відсутні

 

  1. Строк дії регуляторного акту.

Строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни, або доповнення.

  1. Показники результативності регуляторного акту.

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

  • розмір надходжень коштів до місцевого бюджету;
  • кількість землекористувачів, якими нанесені збитки;
  • кількість укладених договорів оренди землекористувачами, які ухилялись від цього до прийняття даного регуляторного акта;
  • кількість поданих заяв про добровільне відшкодування збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства.

 

  1. Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту.

 

 Цільові групи та строки проведення відстеження:

базове відстеження – суб’єкти господарювання до набрання чинності рішення;

повторне відстеження – суб’єкти господарювання після набрання чинності рішення. Рекомендований строк повторного дослідження – 1 рік після набрання чинності рішення.

Для відстеження використовуватимуться дані: юридичного відділу міської ради; відділу містобудування та архітектури міської ради, спеціаліста землевпорядника міської ради.

Результативність цього регуляторного акта буде відстежуватись статистичним методом, шляхом аналізу статистичних даних, наданих Комісією по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам. Для визначення таких показників, як час, що витрачатиметься суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаний з виконанням вимог акта, а також рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основними положеннями регуляторного акта буде застосовуватись соціологічний метод – дані соціологічного дослідження, які будуть отримані в результаті проведення соціологічного опитування, організованого працівниками сектору з питань правової роботи апарату міської ради.

 

 

Вверх