Опитування

Який би Ви підтримали напрямок проекту впровадження ІТ та мобільних технологій для покращення життєдіяльності міської інфраструктури населення, в рамках концепції «Розумні міста"

Дивитись результати

Завантаження ... Завантаження ...

Архіви новин

Електронні петиції

Електронні петиції

Урядові сайти

Президент України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України

Надвірнянські ресурси

Надвірнянська районна рада Надвірнянська районна державна адміністрація Відділ освіти Надвірнянської РДА

Гарячі телефони

КП «Надвірнянський житловик»

черговий - 26275

КП "Надвірнаводоканал"

диспетчер (робочі дні 8.00-17.00) - 29067

оператор водозабору (цілодобово) - 28474, 0673448010

черговий (вихідні та святкові дні) - 79806

Безпечне місто

Оголошення

Актуальне відео

Надвірна – шлях до Карпат

Стерилізаційний пункт у дії

Капремонт системи водовідведення на Ломоносова, 5

Міський голова про зустріч з керівництвом ПАТ “Укрнафта”

Вирішення питання поводження з побутовими відходами

Переможці Бюджету участі 2018

Безпека в місті

Відеозвіт міського голови Зіновія Андрійовича та Надвірнянської міської ради за 2017 рік

 

 

 

Відеоархів

Децентралізація влади

06.03.2019

Звернення щодо негативного впливу прийнятих окремих постанов НКРЕКП та ЗУ «Про ринок електричної енергії» на розвиток громад та комунальних підприємств ЖКГ

Надвірнянська міська рада підтримала звернення Асоціації міст України до вищого керівництва держави щодо негативного впливу прийнятих окремих постанов НКРЕКП та Закону України «Про ринок електричної енергії» на розвиток громад та комунальних підприємств житлово-комунального господарства.

Верховній Раді України

Прем’єр – міністру України

В. Гройсману

Народним депутатам України

від Івано-Франківської області

Національній комісії, що здійснює

державне регулювання у сферах

енергетики та комунальних послуг

ЗВЕРНЕННЯ

З 01 січня 2019 року в Україні діє реформа ринку електроенергії.

Відповідно до норм Закону України «Про ринок електричної енергії» енергопостачальні компанії зобов’язані здійснити відокремлення діяльності з розподілу електричної енергії від інших видів діяльності вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання (обленерго), у тому числі шляхом створення електропостачальника.

Нова модель системи договірних відносин на роздрібному ринку електричної енергії та порядок укладання договорів визначені Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312.

Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії для забезпечення споживання електричної енергії споживач укладає договори:

1) про надання послуг з розподілу електричної енергії споживачу із оператором системи розподілу;

2) про постачання електричної енергії споживачу із обраним електропостачальником або про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг (для побутових або малих не побутових споживачів).

Процедура укладання договору з розподілу електричної енергії здійснюється в режимі «переговорної процедури».

Укладання договорів із постачання електричної енергії здійснюється по процедурі «відкриті торги – тендерна процедура».

В зв’язку з тим, що підприємства по постачанню електроенергії в більшості випадків не беруть участі в тендері, в тому числі повторному, склалася ситуація, що значна частина підприємств житлово-комунального господарства не змогла заключити у відповідності до Закону України «Про ринок електричної енергії» угоди та залишилися без необхідного постачання електричної енергії або ж отримують її на 20-25% дорожче. Вони змушені заключати договори з постачальником «останньої надії», який вимагає ще й 100% передоплати за електроенергію.

Слід зазначити, що до 01.01.2019 більшість підприємств користувалися трьохзонним тарифом, який у зв’язку з прийняттям Закону України «Про ринок електричної енергії» припинив свою дію. Відміна цього тарифу для більшості водоканалів суттєво збільшить витрати на електроенергію, яка затрачається на підйом і транспортування води.

Крім того, фінансово-економічна ситуація підприємств житлово-комунального господарства, а особливо по водоканалах Івано-Франківської області  на даний час є нестабільною ще й тому, що Міністерством фінансів України всупереч вимог чинного законодавства не прийнято рішення про перерахування субвенції з державного бюджету України за 2017 рік на погашення різниці між фактичною вартістю централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення. Ця заборгованість по області складає біля 10 млн грн.

Через тривалість процедур, коригування тарифів, підприємства зазнають збитків, які фактично неможливо відшкодувати. В кінцевому результаті величезні навантаження лягають на місцеві бюджети, що в свою чергу знижує рівень соціальних видатків.

Ситуація може ускладнитися в липні 2019 року, коли Закон вступить в дію в повному обсязі.

Виходячи із вищевикладеного, просимо Верховну Раду України невідкладно розглянути законопроект №9406 «Про внесення змін до деяких законів України щодо безперебійного постачання електричної енергії суб’єктам господарювання, що надають комунальні послуги та коригування цін/тарифів на комунальні послуги». Це дозволить забезпечити стабільну роботу підприємств житлово-комунального комплексу, знизить навантаження на місцеві бюджети, оптимізує ринок електроенергії під європейську модель.

Схвалено на зборах уповноважених представників органів місцевого самоврядування – членів Івано-Франківського регіонального відділення ВАОМС «Асоціація міст України» 24.01.2019

Вверх